•   Освітньо-професійні програми та перелік освітних компонентів
  •   Цивільний захист
  •   Соціально-психологічна підтримка студентів
  •   ВСТУП
  •   Вартість навчання
  •   Приймальна комісія
  •   Гуртожиток
  •   Курси НМТ
  •   Наука
  •   Моніторинг
  •   Внутрішній контроль якості освіти
  •   Зворотний зв'язок
  •   About us
  •   Курси НМТ
  •   Стейкхолдери
  • Центр психологічної підтримки студентів ЕТІ

    Основною метою діяльності психологічного центру інституту є психологічний супровід педагогічного процесу, захист ментального здоров'я і соціального благополуччя всіх його учасників (студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників), пошук найбільш ефективних форм і методів роботи зі студентською молоддю, які б відповідали як потребам суспільства, так і потребам особистості сучасного студента; створення умов для повноцінного особистісного розвитку, соціалізації, професійного становлення і життєвого самовизначення студентів.

    Діяльність психологічного клубу в сучасних умовах також спрямована на подолання негативних психологічних наслідків складних соціально-політичних подій в Україні; на формування здорового психологічного клімату у студентському, викладацькому колективі і закладі в цілому; на сприяння соціально-психологічному захисту та надання психологічної допомоги постраждалим, переселеним, біженцям, родичам загиблих.

    Вся інформація, отримана під час роботи з психологом є конфіденційною!

    ОСНОВНІ ЗАДАННЯ:

    • сприяння оптимізації навчально-виховного процесу в інституті, створення психологічних умов для забезпечення творчого розвитку особистості працівників та учасників навчально-виховного процесу, формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
    • психологічний супровід навчально-виховного процесу в інституті;
    • забезпечення процесу психологічної адаптації студентів інституту;
    • моніторинг актуальних психологічних проблем студентського середовища та трудового колективу;
    • сприяння гармонізації психологічного клімату в інституті;
    • забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення.

    ПРИНЦИПИ РОБОТИ:

    • конфіденційність;
    • толерантність;
    • почуття емпатії;
    • партнерські відносини.

    ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ:

    • індивідуальне психологічне консультування;
    • соціально-психологічні тренінги;
    • психодіагностика.

    РОБОТА З ПСИХОЛОГОМ ДАЄ МОЖЛИВІСТЬ:

    • пізнати краще себе (свій характер, здібності, можливості, тип особистості і т.д.);
    • навчитись розуміти себе і свої переживання та адекватно виражати почуття;
    • дізнатися як зберегти або відновити душевну рівновагу;
    • навчитись розуміти інших людей та їх проблеми;
    • стати впевненим у собі, у своїх силах;
    • навчитись ставити цілі та досягати поставленої мети;
    • навчитись самостійно організувати навчальну діяльність та досягати успішних результатів;
    • позбутися страхів, переживань, відчуття самотності та інших неприємних відчуттів;
    • дізнатися як налагодити стосунки з оточуючими людьми та зберегти їх;
    • сформувати навички ефективного спілкування;
    • навчитись уникати конфліктів та «правильно» виходити з них;
    • знайти вихід із проблемної ситуації.

    ГОЛОВНИМИ НАПРЯМКАМИ ДІЯЛЬНОСТІ  Є:

    • консультативно-методична допомога учасникам навчально-виховного процесу з питань навчання студентів, виховання культурної, соціально зрілої особистості;
    • участь у профорієнтаційних заходах для учнів і студентів з метою надання їм допомоги у свідомому виборі професії та побудові життєвої стратегії;
    • психологічне забезпечення навчально-виховного процесу у ЗВО, – пошук і виявлення обдарованих студентів, психологічний супровід студентів, що потребують особливої уваги викладачів, робота з адаптації студентів до навчання у виші;
    • здійснення діагностичної, консультативної, корекційної та профілактичної роботи з окремими особами та колективами;
    • захист психічного та фізичного здоров’я студентів і викладачів, орієнтація на здоровий спосіб життя, попередження наркоманії, алкоголізму, СНІДу, злочинності, расової нетерпимості;
    • взаємодія та координація спільної діяльності з громадськими організаціями, органами студентського самоврядування, правоохоронними органами, органами охорони здоров'я, соціальними службами та ін.

     

    ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА ПСИХОЛОГІЧНИХ ТРЕНІНГІВ: 

    «Тренінг соціальних комунікацій»

    Завдання тренінгу:

    • розширення можливостей встановлення контакту в різних ситуаціях спілкування;
    • відпрацьовування навичок розуміння інших людей, себе, а також взаємин між людьми;
    • опанування навичок ефективного слухання;
    • активізація процесу самопізнання та самоактуалізації;
    • розширення діапазону творчих здібностей.

    «Рівні права та можливості для чоловіків і жінок»

    Завдання тренінгу:

    • Ознайомити учасників з поняттям «гендер», «гендерна рівність», «гендерні стереотипи», «гендерна дискримінація»;
    • надати учасникам інформацію з гендерних питань на прикладі вправ, аналізуючи факти та стереотипні уявлення;
    • сформувати в них елементарні навички гендерної культури;
    • сприяти формуванню поведінки, орієнтованої на дотримання гендерної рівності.

    «Побудова команди»

    Завдання тренінгу:

    • формування сприятливого психологічного клімату в колективі;
    • розвиток вміння працювати в команді;
    • зближення членів групи, відчуття себе командою;
    • мотивування на досягнення колективних цілей;
    • розвиток комунікативної компетентності.

    «Тайм-менеджмент»

    Завдання тренінгу:

    - Ознайомлення з базовими положеннями та поняттям тайм-менеджменту;

    - Розглянути один із найефективніших прийомів тайм-менеджменту;

    - Відпрацювати навички планування свого часу;

    - Навчити профілактиці емоційного та фізичного виснаження шляхом ефективного планування часу. 

    «Емоційний інтелект»

    Завдання тренінгу:

    • Підвищувати рівень знань про емоційний інтелект;
    • навчати ліпше розуміти й регулювати власний емоційний стан;
    • запобігати емоційному вигоранню;
    • розкрити суть понять «емоційний інтелект» та «емоційна компетентність»;
    • сформувати ставлення до емоцій та почуттів як до життєвих цінностей;
    • пропрацювати навички самопізнання та саморегуляції;
    • зняти психоемоційне напруження.

    «Лідерство»

    Завдання тренінгу:

    • становлення впевненості про можливості розвитку лідерських якостей, роботи в команді;
    • створення атмосфери адекватного сприйняття власної індивідуальності;
    • робота над розвитком впевненості в собі як "Лідера".

    «Ефективна самопрезентація»

    Завдання тренінгу:

    • підтримка почуття власної унікальності;
    • демонстрація своєї приналежності до певного середовища;
    • твердження бажаною «Я-концепції» і зміцнення самооцінки;
    • отримання соціальної, матеріальної вигоди;
    • підвищення привабливості, отримання схвалення і поваги;
    • збереження і збільшення влади, впливу.

    «Емпатія»

    Завдання тренінгу: Сприяти розвитку емпатії.

    «Здоровий стиль життя»

    Завдання тренінгу:

    • ознайомити учасників тренінгу із сучасним уявленням про здоров’я, здоровий спосіб життя і життєві навички, сприятливість для здоров’я;
    • створити на тренінгу дружню атмосферу;
    • розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.
      «Толерантність»

    Завдання тренінгу:

    • Ознайомити з поняттям та ознаками толерантності;
    • Підготувати до прийняття цінності кожної людини, усвідомлення індивідуальних особливостей один одного;
    • Подолати упереджене ставлення до інших;
    • Показати хибність ставлення до інших на основі сформованих стереотипів та як впливають вони на життєдіяльність та відносини;
    • Показати рівень толерантності молоді;
    • Допомогти в усвідомленні та диференціації почуттів людини в ситуації тиску та підтримки;
    • Допомогти з’ясувати сутність різних видів соціальних взаємин, їх взаємозалежність та власне ставлення до них.

    «НЛП – психотехнології успіху»

    Завдання тренінгу:

    • Встановлення контакту з партнерами, зрозуміти їх та увійти в довіру;
    • Техніки НЛП допомагають краще розуміти колег та оперативно вирішувати конфліктні ситуації;
    • За допомогою НЛП простіше визначити цілі навчання та спланувати необхідні кроки для їх досягнення;
    • З прийомами НЛП легше зрозуміти та почути коханих, дітей чи родичів. Це дозволяє уникнути конфліктів. А у разі їх появи швидко звести сторони до примирення.

     «Робота з тривогою»

    Завдання тренінгу:

    • Пізнати природу тривоги
    • Розпізнавати сигнали тіла
    • Застосовувати ефективні техніки заспокоєння
    • Керувати думками та емоціями
    • Розвинути стратегії подолання тривожності

    Такий тренінг допоможе студентам навчитися керувати своєю тривожністю та знайти ефективні методи самопідтримки.

    «Самооцінка та прийняття себе»

    Завдання тренінгу:

    • Розуміння самооцінки;
    • Самоаналіз та виявлення власного рівня самооцінки;
    • Техніки підвищення впевненості у собі;
    • Прийняття себе та усвідомлення власної унікальності;
    • Формування здорового ставлення до себе та оточення;

    Цей тренінг допоможе студентам відчути себе впевненішими, навчитися підтримувати себе та будувати здорове ставлення до власної особистості.

    «Психологічна стійкість та адаптація»

    Завдання тренінгу:

    • Усвідомлення психологічної стійкості
    • Робота з емоціями у стресових ситуаціях
    • Розвиток навичок адаптації
    • Формування внутрішніх ресурсів для стійкості
    • Практичні техніки подолання труднощів
    • Розвиток оптимізму та позитивного мислення

    Цей тренінг допоможе студентам навчитися справлятися з життєвими викликами, підтримувати внутрішню рівновагу та ефективно адаптуватися до змін.

    «Профілактика стресу та вигорання»

    Завдання тренінгу:

    • Розуміння стресу та вигорання
    • Діагностика власного рівня стресу та вигорання
    • Методи подолання стресу
    • Профілактика вигорання
    • Формування звичок для збереження ресурсного стану
    • Побудова індивідуального плану антистресової профілактики

    Цей тренінг допоможе студентам навчитися керувати своїм емоційним станом, зберігати енергію та запобігати вигоранню у навчальному процесі та житті.

     «Конфлікти та ефективна комунікація»

    Завдання тренінгу:

    • Розуміння природи конфліктів
    • Самоаналіз у конфліктних ситуаціях
    • Методи ефективного вирішення конфліктів
    • Основи ефективної комунікації
    • Робота з маніпуляціями та агресією
    • Вирішення реальних конфліктних ситуацій

    Цей тренінг допоможе студентам навчитися ефективно спілкуватися, розв’язувати конфлікти без зайвих емоцій і вибудовувати здорові відносини.

     

    ПАМ'ЯТКА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ В СКРУТНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ

    • Не порівнюй найгірші моменти свого життя з кращими моментами життя інших людей. Особливо проглядаючи соцмережі зі світлинами, за якими нікому не відомо, що приховано насправді.
    • Прийми себе таким, який ти зараз. Недоліки – те, що робить нас унікальними. Не намагайся «відфільтрувати» свою людську природу.
    • Ти відчуваєш себе незрозумілим. Всі відчувають. Не прагни до того, щоб люди розуміли тебе. Прагни зрозуміти себе сам, і все інше вже не матиме значення.
    • Не будь крутим. Ніколи. Ніколи не намагайся бути крутим. Не думай про те, що думають круті люди. Тягнися до людей іншого складу. Сенс життя не в крутості.
    • Займися спортом. Важко бути стомленим, коли твоє тіло сповнене енергії.
    • Знайди гарну книгу. Сядь і читай. У житті обов'язково настануть часи, коли ти будеш розгублений і збитий зі шляху. Читання – це зворотний шлях до себе. Чим більше ти читаєш, тим краще знаєш, як знайти вихід з будь-якої важкої ситуації.
    • Цінуй речі, яких тобі найбільше не вистачало б, якби вони раптом зникли.
    • Люби прямо зараз. Негайно! Люби безстрашно. Життя в очікуванні любові – не життя. Люби самовіддано!
    • Не звинувачуй себе. У сучасному світі практично неможливо не відчувати провину, якщо тільки ти не соціопат. Постарайся робити щось хороше прямо зараз, не потопаючи в тому, що колись зробив не так.
    • Створюй миті радості щодня. Дивись на небо. Проводь час з тваринами. Гуляй. Бігай. Танцюй. Дихай.
    • Світ може бути сумним. Але пам'ятай, сьогодні стався мільйон ніким не помічених добрих справ. Мільйон актів прояву любові. Тиха людська доброта існує.
    • Дозволь собі програвати. Сумніватися. Відчувати себе вразливим. Змінювати думку. Бути недосконалим. Протистояти швидкому руху.
    • Якщо ти відчуваєш себе психічно нездоровим, стався до цього так само, як до будь-якого фізичної недугу. Астми, грипу, чого завгодно. Роби те, що тобі потрібно, щоб видужати. І не соромся цього.
      Не ходи на «зламаній нозі».