Центр психологічної підтримки студентів ЕТІ

Основною метою діяльності психологічного центру інституту є психологічний супровід педагогічного процесу, захист ментального здоров'я і соціального благополуччя всіх його учасників (студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників), пошук найбільш ефективних форм і методів роботи зі студентською молоддю, які б відповідали як потребам суспільства, так і потребам особистості сучасного студента; створення умов для повноцінного особистісного розвитку, соціалізації, професійного становлення і життєвого самовизначення студентів.

Діяльність психологічного клубу в сучасних умовах також спрямована на подолання негативних психологічних наслідків складних соціально-політичних подій в Україні; на формування здорового психологічного клімату у студентському, викладацькому колективі і закладі в цілому; на сприяння соціально-психологічному захисту та надання психологічної допомоги постраждалим, переселеним, біженцям, родичам загиблих.

Вся інформація, отримана під час роботи з психологом є конфіденційною!

ОСНОВНІ ЗАДАННЯ:

  • сприяння оптимізації навчально-виховного процесу в інституті, створення психологічних умов для забезпечення творчого розвитку особистості працівників та учасників навчально-виховного процесу, формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • психологічний супровід навчально-виховного процесу в інституті;
  • забезпечення процесу психологічної адаптації студентів інституту;
  • моніторинг актуальних психологічних проблем студентського середовища та трудового колективу;
  • сприяння гармонізації психологічного клімату в інституті;
  • забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення.

ПРИНЦИПИ РОБОТИ:

  • конфіденційність;
  • толерантність;
  • почуття емпатії;
  • партнерські відносини.

ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ:

  • індивідуальне психологічне консультування;
  • соціально-психологічні тренінги;
  • психодіагностика.

РОБОТА З ПСИХОЛОГОМ ДАЄ МОЖЛИВІСТЬ:

  • пізнати краще себе (свій характер, здібності, можливості, тип особистості і т.д.);
  • навчитись розуміти себе і свої переживання та адекватно виражати почуття;
  • дізнатися як зберегти або відновити душевну рівновагу;
  • навчитись розуміти інших людей та їх проблеми;
  • стати впевненим у собі, у своїх силах;
  • навчитись ставити цілі та досягати поставленої мети;
  • навчитись самостійно організувати навчальну діяльність та досягати успішних результатів;
  • позбутися страхів, переживань, відчуття самотності та інших неприємних відчуттів;
  • дізнатися як налагодити стосунки з оточуючими людьми та зберегти їх;
  • сформувати навички ефективного спілкування;
  • навчитись уникати конфліктів та «правильно» виходити з них;
  • знайти вихід із проблемної ситуації.

ГОЛОВНИМИ НАПРЯМКАМИ ДІЯЛЬНОСТІ  Є:

  • консультативно-методична допомога учасникам навчально-виховного процесу з питань навчання студентів, виховання культурної, соціально зрілої особистості;
  • участь у профорієнтаційних заходах для учнів і студентів з метою надання їм допомоги у свідомому виборі професії та побудові життєвої стратегії;
  • психологічне забезпечення навчально-виховного процесу у ЗВО, – пошук і виявлення обдарованих студентів, психологічний супровід студентів, що потребують особливої уваги викладачів, робота з адаптації студентів до навчання у виші;
  • здійснення діагностичної, консультативної, корекційної та профілактичної роботи з окремими особами та колективами;
  • захист психічного та фізичного здоров’я студентів і викладачів, орієнтація на здоровий спосіб життя, попередження наркоманії, алкоголізму, СНІДу, злочинності, расової нетерпимості;
  • взаємодія та координація спільної діяльності з громадськими організаціями, органами студентського самоврядування, правоохоронними органами, органами охорони здоров'я, соціальними службами та ін.

 

ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА ПСИХОЛОГІЧНИХ ТРЕНІНГІВ: 

«Тренінг соціальних комунікацій»

Завдання тренінгу:

  • розширення можливостей встановлення контакту в різних ситуаціях спілкування;
  • відпрацьовування навичок розуміння інших людей, себе, а також взаємин між людьми;
  • опанування навичок ефективного слухання;
  • активізація процесу самопізнання та самоактуалізації;
  • розширення діапазону творчих здібностей.

«Рівні права та можливості для чоловіків і жінок»

Завдання тренінгу:

  • Ознайомити учасників з поняттям «гендер», «гендерна рівність», «гендерні стереотипи», «гендерна дискримінація»;
  • надати учасникам інформацію з гендерних питань на прикладі вправ, аналізуючи факти та стереотипні уявлення;
  • сформувати в них елементарні навички гендерної культури;
  • сприяти формуванню поведінки, орієнтованої на дотримання гендерної рівності.

«Побудова команди»

Завдання тренінгу:

  • формування сприятливого психологічного клімату в колективі;
  • розвиток вміння працювати в команді;
  • зближення членів групи, відчуття себе командою;
  • мотивування на досягнення колективних цілей;
  • розвиток комунікативної компетентності.

«Тайм-менеджмент»

Завдання тренінгу:

- Ознайомлення з базовими положеннями та поняттям тайм-менеджменту;

- Розглянути один із найефективніших прийомів тайм-менеджменту;

- Відпрацювати навички планування свого часу;

- Навчити профілактиці емоційного та фізичного виснаження шляхом ефективного планування часу. 

«Емоційний інтелект»

Завдання тренінгу:

  • Підвищувати рівень знань про емоційний інтелект;
  • навчати ліпше розуміти й регулювати власний емоційний стан;
  • запобігати емоційному вигоранню;
  • розкрити суть понять «емоційний інтелект» та «емоційна компетентність»;
  • сформувати ставлення до емоцій та почуттів як до життєвих цінностей;
  • пропрацювати навички самопізнання та саморегуляції;
  • зняти психоемоційне напруження.

«Лідерство»

Завдання тренінгу:

  • становлення впевненості про можливості розвитку лідерських якостей, роботи в команді;
  • створення атмосфери адекватного сприйняття власної індивідуальності;
  • робота над розвитком впевненості в собі як "Лідера".

«Ефективна самопрезентація»

Завдання тренінгу:

  • підтримка почуття власної унікальності;
  • демонстрація своєї приналежності до певного середовища;
  • твердження бажаною «Я-концепції» і зміцнення самооцінки;
  • отримання соціальної, матеріальної вигоди;
  • підвищення привабливості, отримання схвалення і поваги;
  • збереження і збільшення влади, впливу.

«Емпатія»

Завдання тренінгу: Сприяти розвитку емпатії.

«Здоровий стиль життя»

Завдання тренінгу:

  • ознайомити учасників тренінгу із сучасним уявленням про здоров’я, здоровий спосіб життя і життєві навички, сприятливість для здоров’я;
  • створити на тренінгу дружню атмосферу;
  • розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.
    «Толерантність»

Завдання тренінгу:

  • Ознайомити з поняттям та ознаками толерантності;
  • Підготувати до прийняття цінності кожної людини, усвідомлення індивідуальних особливостей один одного;
  • Подолати упереджене ставлення до інших;
  • Показати хибність ставлення до інших на основі сформованих стереотипів та як впливають вони на життєдіяльність та відносини;
  • Показати рівень толерантності молоді;
  • Допомогти в усвідомленні та диференціації почуттів людини в ситуації тиску та підтримки;
  • Допомогти з’ясувати сутність різних видів соціальних взаємин, їх взаємозалежність та власне ставлення до них.

«НЛП – психотехнології успіху»

Завдання тренінгу:

  • Встановлення контакту з партнерами, зрозуміти їх та увійти в довіру;
  • Техніки НЛП допомагають краще розуміти колег та оперативно вирішувати конфліктні ситуації;
  • За допомогою НЛП простіше визначити цілі навчання та спланувати необхідні кроки для їх досягнення;
  • З прийомами НЛП легше зрозуміти та почути коханих, дітей чи родичів. Це дозволяє уникнути конфліктів. А у разі їх появи швидко звести сторони до примирення.

  

ПАМ'ЯТКА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ В СКРУТНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ

 

  • Не порівнюй найгірші моменти свого життя з кращими моментами життя інших людей. Особливо проглядаючи соцмережі зі світлинами, за якими нікому не відомо, що приховано насправді.
  • Прийми себе таким, який ти зараз. Недоліки – те, що робить нас унікальними. Не намагайся «відфільтрувати» свою людську природу.
  • Ти відчуваєш себе незрозумілим. Всі відчувають. Не прагни до того, щоб люди розуміли тебе. Прагни зрозуміти себе сам, і все інше вже не матиме значення.
  • Не будь крутим. Ніколи. Ніколи не намагайся бути крутим. Не думай про те, що думають круті люди. Тягнися до людей іншого складу. Сенс життя не в крутості.
  • Займися спортом. Важко бути стомленим, коли твоє тіло сповнене енергії.
  • Знайди гарну книгу. Сядь і читай. У житті обов'язково настануть часи, коли ти будеш розгублений і збитий зі шляху. Читання – це зворотний шлях до себе. Чим більше ти читаєш, тим краще знаєш, як знайти вихід з будь-якої важкої ситуації.
  • Цінуй речі, яких тобі найбільше не вистачало б, якби вони раптом зникли.
  • Люби прямо зараз. Негайно! Люби безстрашно. Життя в очікуванні любові – не життя. Люби самовіддано!
  • Не звинувачуй себе. У сучасному світі практично неможливо не відчувати провину, якщо тільки ти не соціопат. Постарайся робити щось хороше прямо зараз, не потопаючи в тому, що колись зробив не так.
  • Створюй миті радості щодня. Дивись на небо. Проводь час з тваринами. Гуляй. Бігай. Танцюй. Дихай.
  • Світ може бути сумним. Але пам'ятай, сьогодні стався мільйон ніким не помічених добрих справ. Мільйон актів прояву любові. Тиха людська доброта існує.
  • Дозволь собі програвати. Сумніватися. Відчувати себе вразливим. Змінювати думку. Бути недосконалим. Протистояти швидкому руху.
  • Якщо ти відчуваєш себе психічно нездоровим, стався до цього так само, як до будь-якого фізичної недугу. Астми, грипу, чого завгодно. Роби те, що тобі потрібно, щоб видужати. І не соромся цього.
    Не ходи на «зламаній нозі».