Центр психологічної підтримки студентів ЕТІ
Основною метою діяльності психологічного центру інституту є психологічний супровід педагогічного процесу, захист ментального здоров'я і соціального благополуччя всіх його учасників (студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників), пошук найбільш ефективних форм і методів роботи зі студентською молоддю, які б відповідали як потребам суспільства, так і потребам особистості сучасного студента; створення умов для повноцінного особистісного розвитку, соціалізації, професійного становлення і життєвого самовизначення студентів.
Діяльність психологічного клубу в сучасних умовах також спрямована на подолання негативних психологічних наслідків складних соціально-політичних подій в Україні; на формування здорового психологічного клімату у студентському, викладацькому колективі і закладі в цілому; на сприяння соціально-психологічному захисту та надання психологічної допомоги постраждалим, переселеним, біженцям, родичам загиблих.
Вся інформація, отримана під час роботи з психологом є конфіденційною!
ОСНОВНІ ЗАДАННЯ:
- сприяння оптимізації навчально-виховного процесу в інституті, створення психологічних умов для забезпечення творчого розвитку особистості працівників та учасників навчально-виховного процесу, формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
- психологічний супровід навчально-виховного процесу в інституті;
- забезпечення процесу психологічної адаптації студентів інституту;
- моніторинг актуальних психологічних проблем студентського середовища та трудового колективу;
- сприяння гармонізації психологічного клімату в інституті;
- забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення.
ПРИНЦИПИ РОБОТИ:
- конфіденційність;
- толерантність;
- почуття емпатії;
- партнерські відносини.
ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ:
- індивідуальне психологічне консультування;
- соціально-психологічні тренінги;
- психодіагностика.
РОБОТА З ПСИХОЛОГОМ ДАЄ МОЖЛИВІСТЬ:
- пізнати краще себе (свій характер, здібності, можливості, тип особистості і т.д.);
- навчитись розуміти себе і свої переживання та адекватно виражати почуття;
- дізнатися як зберегти або відновити душевну рівновагу;
- навчитись розуміти інших людей та їх проблеми;
- стати впевненим у собі, у своїх силах;
- навчитись ставити цілі та досягати поставленої мети;
- навчитись самостійно організувати навчальну діяльність та досягати успішних результатів;
- позбутися страхів, переживань, відчуття самотності та інших неприємних відчуттів;
- дізнатися як налагодити стосунки з оточуючими людьми та зберегти їх;
- сформувати навички ефективного спілкування;
- навчитись уникати конфліктів та «правильно» виходити з них;
- знайти вихід із проблемної ситуації.
ГОЛОВНИМИ НАПРЯМКАМИ ДІЯЛЬНОСТІ Є:
- консультативно-методична допомога учасникам навчально-виховного процесу з питань навчання студентів, виховання культурної, соціально зрілої особистості;
- участь у профорієнтаційних заходах для учнів і студентів з метою надання їм допомоги у свідомому виборі професії та побудові життєвої стратегії;
- психологічне забезпечення навчально-виховного процесу у ЗВО, – пошук і виявлення обдарованих студентів, психологічний супровід студентів, що потребують особливої уваги викладачів, робота з адаптації студентів до навчання у виші;
- здійснення діагностичної, консультативної, корекційної та профілактичної роботи з окремими особами та колективами;
- захист психічного та фізичного здоров’я студентів і викладачів, орієнтація на здоровий спосіб життя, попередження наркоманії, алкоголізму, СНІДу, злочинності, расової нетерпимості;
- взаємодія та координація спільної діяльності з громадськими організаціями, органами студентського самоврядування, правоохоронними органами, органами охорони здоров'я, соціальними службами та ін.
ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА ПСИХОЛОГІЧНИХ ТРЕНІНГІВ:
«Тренінг соціальних комунікацій»
Завдання тренінгу:
- розширення можливостей встановлення контакту в різних ситуаціях спілкування;
- відпрацьовування навичок розуміння інших людей, себе, а також взаємин між людьми;
- опанування навичок ефективного слухання;
- активізація процесу самопізнання та самоактуалізації;
- розширення діапазону творчих здібностей.
«Рівні права та можливості для чоловіків і жінок»
Завдання тренінгу:
- Ознайомити учасників з поняттям «гендер», «гендерна рівність», «гендерні стереотипи», «гендерна дискримінація»;
- надати учасникам інформацію з гендерних питань на прикладі вправ, аналізуючи факти та стереотипні уявлення;
- сформувати в них елементарні навички гендерної культури;
- сприяти формуванню поведінки, орієнтованої на дотримання гендерної рівності.
«Побудова команди»
Завдання тренінгу:
- формування сприятливого психологічного клімату в колективі;
- розвиток вміння працювати в команді;
- зближення членів групи, відчуття себе командою;
- мотивування на досягнення колективних цілей;
- розвиток комунікативної компетентності.
«Тайм-менеджмент»
Завдання тренінгу:
- Ознайомлення з базовими положеннями та поняттям тайм-менеджменту;
- Розглянути один із найефективніших прийомів тайм-менеджменту;
- Відпрацювати навички планування свого часу;
- Навчити профілактиці емоційного та фізичного виснаження шляхом ефективного планування часу.
«Емоційний інтелект»
Завдання тренінгу:
- Підвищувати рівень знань про емоційний інтелект;
- навчати ліпше розуміти й регулювати власний емоційний стан;
- запобігати емоційному вигоранню;
- розкрити суть понять «емоційний інтелект» та «емоційна компетентність»;
- сформувати ставлення до емоцій та почуттів як до життєвих цінностей;
- пропрацювати навички самопізнання та саморегуляції;
- зняти психоемоційне напруження.
«Лідерство»
Завдання тренінгу:
- становлення впевненості про можливості розвитку лідерських якостей, роботи в команді;
- створення атмосфери адекватного сприйняття власної індивідуальності;
- робота над розвитком впевненості в собі як "Лідера".
«Ефективна самопрезентація»
Завдання тренінгу:
- підтримка почуття власної унікальності;
- демонстрація своєї приналежності до певного середовища;
- твердження бажаною «Я-концепції» і зміцнення самооцінки;
- отримання соціальної, матеріальної вигоди;
- підвищення привабливості, отримання схвалення і поваги;
- збереження і збільшення влади, впливу.
«Емпатія»
Завдання тренінгу: Сприяти розвитку емпатії.
«Здоровий стиль життя»
Завдання тренінгу:
- ознайомити учасників тренінгу із сучасним уявленням про здоров’я, здоровий спосіб життя і життєві навички, сприятливість для здоров’я;
- створити на тренінгу дружню атмосферу;
- розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.
«Толерантність»
Завдання тренінгу:
- Ознайомити з поняттям та ознаками толерантності;
- Підготувати до прийняття цінності кожної людини, усвідомлення індивідуальних особливостей один одного;
- Подолати упереджене ставлення до інших;
- Показати хибність ставлення до інших на основі сформованих стереотипів та як впливають вони на життєдіяльність та відносини;
- Показати рівень толерантності молоді;
- Допомогти в усвідомленні та диференціації почуттів людини в ситуації тиску та підтримки;
- Допомогти з’ясувати сутність різних видів соціальних взаємин, їх взаємозалежність та власне ставлення до них.
«НЛП – психотехнології успіху»
Завдання тренінгу:
- Встановлення контакту з партнерами, зрозуміти їх та увійти в довіру;
- Техніки НЛП допомагають краще розуміти колег та оперативно вирішувати конфліктні ситуації;
- За допомогою НЛП простіше визначити цілі навчання та спланувати необхідні кроки для їх досягнення;
- З прийомами НЛП легше зрозуміти та почути коханих, дітей чи родичів. Це дозволяє уникнути конфліктів. А у разі їх появи швидко звести сторони до примирення.
ПАМ'ЯТКА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ В СКРУТНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ
- Не порівнюй найгірші моменти свого життя з кращими моментами життя інших людей. Особливо проглядаючи соцмережі зі світлинами, за якими нікому не відомо, що приховано насправді.
- Прийми себе таким, який ти зараз. Недоліки – те, що робить нас унікальними. Не намагайся «відфільтрувати» свою людську природу.
- Ти відчуваєш себе незрозумілим. Всі відчувають. Не прагни до того, щоб люди розуміли тебе. Прагни зрозуміти себе сам, і все інше вже не матиме значення.
- Не будь крутим. Ніколи. Ніколи не намагайся бути крутим. Не думай про те, що думають круті люди. Тягнися до людей іншого складу. Сенс життя не в крутості.
- Займися спортом. Важко бути стомленим, коли твоє тіло сповнене енергії.
- Знайди гарну книгу. Сядь і читай. У житті обов'язково настануть часи, коли ти будеш розгублений і збитий зі шляху. Читання – це зворотний шлях до себе. Чим більше ти читаєш, тим краще знаєш, як знайти вихід з будь-якої важкої ситуації.
- Цінуй речі, яких тобі найбільше не вистачало б, якби вони раптом зникли.
- Люби прямо зараз. Негайно! Люби безстрашно. Життя в очікуванні любові – не життя. Люби самовіддано!
- Не звинувачуй себе. У сучасному світі практично неможливо не відчувати провину, якщо тільки ти не соціопат. Постарайся робити щось хороше прямо зараз, не потопаючи в тому, що колись зробив не так.
- Створюй миті радості щодня. Дивись на небо. Проводь час з тваринами. Гуляй. Бігай. Танцюй. Дихай.
- Світ може бути сумним. Але пам'ятай, сьогодні стався мільйон ніким не помічених добрих справ. Мільйон актів прояву любові. Тиха людська доброта існує.
- Дозволь собі програвати. Сумніватися. Відчувати себе вразливим. Змінювати думку. Бути недосконалим. Протистояти швидкому руху.
- Якщо ти відчуваєш себе психічно нездоровим, стався до цього так само, як до будь-якого фізичної недугу. Астми, грипу, чого завгодно. Роби те, що тобі потрібно, щоб видужати. І не соромся цього.
Не ходи на «зламаній нозі».