Система забезпечення якості вищої освіти
Система забезпечення якості вищої освіти в Економіко-технологічному інституті імені Роберта Ельворті
Відповідно до частини 2 статті 41 Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII складовими системи забезпечення якості освіти є:
- система забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти);
- система зовнішнього забезпечення якості освіти;
- система забезпечення якості в діяльності органів управління та установ, що здійснюють зовнішнє забезпечення якості освіти.
Згідно з частиною 3 цієї статті система забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти) може включати:
- стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;
- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
- оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;
- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;
- забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;
- створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
Інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.
- Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG);
- ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Системи управління якістю. Вимоги. Видання офіційне;
- Положення про організацію освітнього процесу;
- Положення про систему внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;
- Положення про проведення ректорського, директорського та деканського контролю якості знань студентів;
- Положення грантові програми;
- Положення про формування індивідуальної траєкторії навчання;
- Положення про порядок переведення, відрахування, переривання навчання та поновлення здобувачів вищої освіти;
- Положення про організацію та проведення опитування здобувачів вищої освіти;
- Положення про академічну доброчесність;
- Положення про моніторинг якості освіти;
- Положення про систему рейтингового оцінювання професійної діяльності науково-педагогічних працівників;
- Положення про порядок оцінювання знань студентів.
Цілі та завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти
Основними цілями системи внутрішнього забезпечення якості освіти Інституту є:
- Формування стійкої довіри до присвоєних Інститутом ступенів вищої освіти за всіма освітніми програмами в Україні та поза її межами;
- Забезпечення і підвищення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти, їх відповідності національним ліцензійним умовам надання освітніх послуг, державним, європейським і міжнародним освітнім стандартам;
- Забезпечення розуміння, врахування та узгодження потреб щодо надання освітніх послуг усіх стейкхолдерів;
- Впровадження механізму самоаналізу як невід’ємного компоненту безперервного розвитку Інституту.
Завданнями системи внутрішнього забезпечення якості освіти Інституту є:
- Реалізація політики Інституту щодо забезпечення якості освітньої діяльності і вищої освіти, що передбачає:
- планування якості освіти (визначення стратегії, політики, цілей та вимог до якості вищої освіти);
- розроблення й оновлення нормативно-методичної бази забезпечення якості освітньої діяльності і вищої освіти в Інституті;
- підготовку пропозицій, рекомендацій щодо удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти в Інституті;
- координація роботи структурних підрозділів Інституту з питань якості освітньої діяльності та якості вищої освіти.
- Організація і здійснення моніторингу якості освітньої діяльності і вищої освіти за такими напрямами:
- якість організації освітнього процесу (якість проведення навчальних занять, якість функціонування освітнього середовища, задоволеність студентів викладацькою діяльністю науково-педагогічних працівників);
- якість умов освітнього процесу (рівень підготовки абітурієнтів; кадрове, матеріально-технічне, інформаційне забезпечення, підвищення кваліфікації педагогічних, наукових і науково-педагогічних працівників);
- якість результатів освітнього процесу (успішність здобувачів вищої освіти, рівень сформованості загальних і професійних компетентностей, працевлаштування випускників).
- Організація та проведення маркетингово-моніторингових та соціально-психологічних досліджень стейкхолдерів, а саме: цільових груп абітурієнтів, батьків, студентів, викладачів, випускників, роботодавців для визначення зовнішніх і внутрішніх вимог до якості освіти, напрямів удосконалення освітньої діяльності.
- Забезпечення функціонування та постійного удосконалення інформаційної системи Інституту для ефективного управління якістю вищої освіти:
- створення інформаційного банку даних моніторингу якості освіти та освітньої діяльності в Інституті;
- забезпечення ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових працях працівників Інституту і здобувачів вищої освіти;
- інформування усіх зацікавлених сторін про стан якості освіти й освітньої діяльності Інституту через інформаційні ресурси.
- Аналіз та узагальнення стану якості вищої освіти та освітньої діяльності Інституту, що передбачає:
- аналіз та узагальнення результатів моніторингу якості освітнього процесу;
- аналіз результатів і підсумків навчання студентів та роботи атестаційних (екзаменаційних) комісій;
- аналіз результатів рейтингового оцінювання професійної активності науково-педагогічних працівників, кафедр Інституту;
- аналіз кадрового забезпечення та підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, впровадження у діяльність Інституту досягнень науки світового рівня та інноваційних технологій навчання;
- аналіз забезпечення освітнього процесу необхідними матеріально-технічними, інформаційними ресурсами;
- внесення пропозицій та обґрунтування рекомендацій щодо поширення позитивних тенденцій у роботі структурних підрозділів з питань підвищення якості вищої освіти та усунення виявлених порушень і недоліків.
Вимоги до організації, функціонування та постійного вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти Економіко-техінологічного інституту імені Р. Ельворті встановлені «Положенням про внутрішнє забезпечення якості освіти», затвердженим рішенням Вченої ради від 08.05.2020 р., протокол № 10
Моніторинг якості
Моніторинг якості освітньої діяльності і вищої освіти в ЕТІ ім. Р. Ельворті здійснюється за такими напрямами:
- якість організації освітнього процесу (якість проведення навчальних занять, якість функціонування освітнього середовища, задоволеність студентів викладацькою діяльністю науково-педагогічних працівників);
- якість умов освітнього процесу (рівень підготовки абітурієнтів; кадрове, матеріально-технічне, інформаційне забезпечення, підвищення кваліфікації педагогічних, наукових і науково-педагогічних працівників);
- якість результатів освітнього процесу (успішність здобувачів вищої освіти, рівень сформованості загальних і професійних компетентностей, працевлаштування випускників).
Для визначення зовнішніх і внутрішніх вимог до якості освіти, напрямів удосконалення освітньої діяльності, передбачене проведення маркетингово-моніторингових та соціально-психологічних досліджень стейкхолдерів, а саме:
- студентів
- викладачів
- випускників
- роботодавців
- абітурієнтів
- батьків абітурієнтів та студентів.
Академічна доброчесність
Загальні етичні принципи та правила поведінки учасників освітнього процесу ЕТІ ім. Р. Ельворті, політику і процедури забезпечення дотримання академічної доброчесності в Інституті встановлює Кодекс академічної доброчесності ЕТІ ім. Р. Ельворті, ухвалений рішенням Вченої ради від 17.03.2020 р., протокол № 8.
Перевірка на плагіат
В ЕТІ ім. Р. Ельворті для перевірки академічних текстів на наявність некоректних запозичень використовуються сервіси StrikePlagiarism.
Обов'язковій перевірці на плагіат підлягають магістерські роботи студентів та наукові праці здобувачів вищої освіти і працівників Інституту (від статей до дисертацій та монографій).
Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами
В Інституті створено всі необхідні умови для комфортного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення. Порядок супроводу (надання допомоги) осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення у ЕТІ ім. Р. Ельворті регулюється відповідним документом.