В Економіко-технологічному інституті імені Роберті Ельворті продюсер регіональної філії суспільного телебачення у Кіровоградській області Олена Кваша викладає дисципліну «Робота з електронними медіа-ресурсами». На парах студенти опановують навички з виступу на камеру, участі у дебатах, аналізу інформації в соціальних мережах та реклами тощо. З Оленою спілкуємося про багатогранність предмету.
-Олено Юріївна, що передбачає дисципліна «Робота з електронними медіа-ресурсами»?
- П’ять перших занять складалися з теоретичного курсу, під час яких студенти записували базові речі та накопичували понятійний блок. Я вважаю, що конспектування має свою особливу користь. Крім теоретичного значення, насамперед, це письмо, яке розвиває дрібну моторику та пам’ять.
Далі пари здебільшого складаються з практичних вправ. Тренуємо навички роботи з медіа-ресурсами. Вчимося розпізнавати правдиву інформацію та фейки. Аналізуємо новини в соціальних мережах з точки зору політичних та соціально-культурних подій. Дисципліна має навіть певний елемент політінформації.
Студенти також аналізують свою інформаційну діяльність. Так, наприклад, був проведений цікавий експеримент, аби підрахувати кількість годин, присвячених саме інформації (телевізійній, радійній, електронній) та спілкуванню в соцмережах. Була розроблена таблиця, яку студенти мали заповнювати спочатку протягом дня, а потім - протягом усього тижня. Під час презентації результатів, виявилися шалені числа, наприклад, від 12 годин на добу. Є над чим замислитися.
Крім того, студентів на наших заняттях навчають інформаційній гігієні.
Реклама – це невіддільна частина маркетингу. Аби вона була ефективна, треба знати свою цільову аудиторію. Тому дисципліна охоплює такі теми, як аналіз реклами, вивчення цільової аудиторії та методів впливу на неї. Для практичного засвоєння матеріалів, студенти створюють рекламні ролики та готують інформаційні повідомлення.
- Нещодавно студенти мали завдання приготувати новорічну привітальну промову і виступити з нею на камеру. З якою метою проводиться така активність?
- Під час політичної дискусії згадали тезу Володимира Зеленського, що кожен з нас Президент. Тож студенти отримали таку можливість - стати на мить головою країни і привітати Економіко-технологічний інститут з прийдешніми святами.
В цілому, виступ на камеру є класичним завданням у нас на парах. Інколи студенти виступають перед уявною камерою або знімаємо на телефон, інколи зйомки проходять в студії телекомпанії, коли студенти готові виступати як спікери з певної теми. Ми завжди радо залучаємо молодь до роботи в дискусійних форматах.
Одним із завдань дисципліни є навчити студентів говорити правильно та красиво – це та навичка, яка необхідна, на мою думку, в будь-якій професії, для маркетологів зокрема.
Я вважаю, молодь має знати як приготуватися до виступу або серйозної дискусії, тому окрему увагу приділяємо розвитку навичок ведення дебатів, відстоювання своєї думки та переконання опонентів. Студенти мають бути культурними, готовими для діалогу, володіти інформацією. Коректно вести дискусію, вміти слухати опонента, поважати його. Зазвичай, дебати проходять на теми, які знаходяться на піку інформаційного простору, наприклад, татуювання, шлюбний контракт, гендерні питання. Одним словом, намагаємося дорослішати в певних питаннях, виходити на вищій рівень. Я рада, що таким питанням Інститут приділяє увагу, це дуже прогресивно. Взагалі, ж якщо говорити про медіаграмотність, то бажано було би цей предмет робити обов’язковим ще в школі, а для дорослих проводити курси. Проблема фейків і маніпуляцій інформацією сьогодні дуже гостра. На неї необхідно шукати відповіді не тільки Фейсбуку (нещодавно створили можливість проводити факт-чекінг), а й на рівні відповідних управлінських рішень в системі освіти.
Днями в рамках дисципліни «Робота з електронними медіа-ресурсами» студенти ЕТІ відвідали галерею «Єлисаветград». Про мету їх візиту розповімо в наступному матеріалі.
Наталя Хандусенко