Презентації результатів курсу «Розробка ігор» студентами ЕТІ
Наприкінці травня в Економіко-технологічному інституті відбулась цікава подія – публічна презентація вибіркової дисципліни «Розробка ігор», авторського курсу доцента кафедри інформаційних технологій Олексія Ізвалова. Презентація відбувалась відкрито, як для студентів і викладачів ЕТІ так і для всіх бажаючих.
Цікава практика публічних презентації вибіркових дисциплін для всіх кафедр ЕТІ.
Пропонуємо вам ознайомитись з публікацією Олексія Ізвалова в одному з професійних он-лайн видань https://gamedev.dou.ua
Презентації результатів курсу «Розробка ігор» студентами ЕТІ
У чаті Global Game Jam Ukraine під час обговорень питань ІТ-освіти в Україні я часто ділюся своїм досвідом викладання в Економіко-технологічному інституті імені Роберта Ельворті у м.Кропивницькому. Минулого тижня ми провели в інституті цікавий захід і я думаю, що про нього варто написати окремий пост.
Протягом весняного семестру 2022-23 навчального року мої студенти спеціалізації «Комп’ютерні науки» вивчали вибіркову дисципліну «Розробка ігор». Будуючи програму курсу, я мав за мету провести студентів через основні кроки розробки гри, як проєкту:
аналіз ринку;
декомпозиція ігор конкурентів;
генерація ідеї;
формування команди розробки;
пітчінг ідеї;
розробка гри: програмування, створення 2D чи 3D асетів та анімацій;
тестування гри;
реліз та просування гри;
робота з відгуками аудиторії;
підтримка активності гри оновленнями.
Ми проводили заняття у комп’ютерних класах, іноді — у бомбосховищі чи дистанційно. У результаті 5 студентських команд презентували результати своєї роботи.
Проєкти, створені студентами ЕТІ в ході вивчення дисципліни «Розробка ігор»
Apples Game
Розробник — Артем Реберт, також відомий під псевдонімом Alpha-5
www.newgrounds.com/portal/view/884382
Це гра — інкрементальний менеджер ресурсів. Гравець у ній опікується розвитком поселення з яблуневим садом. Можна збирати яблука, виймати насіння, з цього насіння вирощувати нові яблуні. Можна рубати їх, а з деревини створювати корисні споруди, що пришвидшують виробничі процеси.
Згодом у поселенні заводяться миші, але їх також можна направити на роботу з видобутку ресурсів.
Першу версію цієї гри Артем зробив у лютому для участі у Global Game Jam 2023. Темою джему тоді була «Коріння», вона ж і надала поштовх для ідеї гри.
Для гри, що буде розбудовувати протягом курсу, Артем спочатку спробував кілька інших ідей та прототипів (наприклад, симулятор життя на космічній станції), а згодом вирішив повернутися до своєї джемної розробки. Маючи досвід проходження таких інкрементальних ігор, як Kittens Game та Universal Paperclips, а також спираючись на відгуки з Global Game Jam, він розвинув свій проєкт, додав туди українську мову та есперанто та оприлюднив його на Реддіті. Отримавши більше 20000 переглядів аудиторії Реддіту та корисні коментарі, продовжує розвивати гру та готує нові апдейти.
The Fastest Thief
Розробники — Мар’яна Васильєва та Владислав Рубченко
https://kreeper228.itch.io/the-fastest-thi
Це гра про злодія, який має 4 хвилини, щоб знайти усі приховані у будинку цінності та забрати їх до приїзду поліції. За кількість створеного контенту це, мабуть, наймасштабніший проєкт наших студентів. Мар’яна створила понад 500 деталей інтер’єру десяти приміщень будинку, а також, власне, будинок та додаткові елементи.
Стильний стартовий екран також був намальований вручну на планшеті. Владислав оживив цей будинок кодом. Гравець може, пересуваючись кімнатами, відкривати усі шухлядки, шукати гроші навіть під подушками, а також відкривати пасхалки.
На початку семестру на Global Game Jam 2023 команда у такому ж складі створила мінімалістичну 2D-гру на сюжет з «Маленького принца» Антуана де-Сент-Екзюпері (гравцю треба було рятувати планету від коріння баобабів). Для своєї семестрової роботи вони сформулювали, а згодом відкинули кілька нових ідей, аж доки не вирішили взятися за такий масштабний 3Д-проєкт. І блискуче впоралися з ним.
Зважаючи на розмір білду, гра була опублікована на Itch.io у вигляді збірки для Windows. Також до тестування були залучені учасники спільноти Ігровари, Godot Ukraine та GGJUA. Їхні відгуки будуть враховані в нових версіях гри.
The Big Fish
Розробники Анастасія Анастасьєва та Дмитро Приймак
www.newgrounds.com/...rtal/view/project/4728608
Це 2D-гра про рибку, яка їсть менших рибок та росте. Граючи успішно, гравець проходить через кілька рівнів, на яких змінюється зовнішній вигляд середовища та істот.
Джерелом натхнення були популярні у 2000-ні браузерні ігри такого жанру. Для сучасних студентів ті часи асоціюються з безтурботним дитинством, це саме і спонукало вибір жанру для семестрового проєкту. Аудиторія, яка зіграла у гру на веб-порталах, також відчула цей вайб 2000-х, отже, розробники досягли успіху у створенні цільового настрою.
Для Анастасії це вже другий проєкт. Перший вона зробила на Global Game Jam 2023. То була гра про лепрекона, який збирає чарівне коріння. А для Дмитра дана гра — перший досвід випущеного ІТ-проєкту, а також — корисний досвід роботи у команді.
Ролі у команді були розподілені так: Анастасія займалася дизайном, а Дмитро — кодом. В ході роботи вони також створили логотип для команди, щоб продовжувати випускати під ним нові проєкти.
GZG
Розробники — Данило Зозуля та Данило Гончарік
iscahriot.itch.io/gzg
Ця гра є синглплеєрним 2D-платформером, де інопланетянин з Марсу намагається впоратися з випробуваннями, які стають перед ним на шляху вивчення нашої планети.
Ролі у команді були розподілені так: Данило Гончарік займався кодом рушія гри, а Данило Зозуля — дизайном рівнів. Всього у грі 5 рівнів зростаючої складності.
В ході роботи над проєктом команді вдалося розв’язати багато складних проблем, пов’язаних як з розробкою, так і з публікацією. Обраний жанр гри змусив вивчити вперше багато інструментів та концепцій (наприклад, TileMap), але докладені зусилля дозволити отримати перший завершений власний ІТ-продукт.
Let’s Play Three in a Row
Розробниця — Анастасія Хатіна
Анастасія вирішила для свого першого проєкту реалізувати класичний геймплей три-у-ряд. У якості сетинга були обрані великодні писанки, адже ідея гри остаточно оформилася як раз наприкінці квітня. До того ж, у процесі формулюванні ідеї Анастасія попросила своїх батьків згадати, у які ігри грали вони в дитинстві, і батьки розповіли про популярну ігрову консоль, де вовк ловив яйця. Тож, розробка гри мала також на меті повернути приємні спогади про часи перших електронних ігор.
На момент презентації гра знаходилася ще у розробці, але ми змогли її оцінити у класі, запустивши у середовищі розробки.
Сподіваємося, після презентації Анастасія зможе довести гру до представлення більш широкій аудиторії.
Ігри, розроблені на Ludum Dare 53 студентами та учасниками наших мітапів
Хоча дисципліна «Розробка ігор» введена у навчальний план на третьому курсі, до розробки ми запрошуємо долучатися всіх студентів. Адже працює формула:
Розробка гри = Програмування + Творчість + Менеджмент, що ідеально підходить економіко-технологічному профілю інституту.
За цей навчальних рік портфоліо деяких з наших студентів поповнилося аж трьома завершеними проєктами, оскільки інститут взяв участь у трьох міжнародних заходах: онлайновому хакатоні з розробки ігор Ludum Dare 51 (жовтень 2022), гейм-джемі Global Game Jam 2023 (лютий 2023) та онлайновому хакатоні Ludum Dare 53 (квітень 2023).
Для кожного з цих заходів ми також проводили фізичні майстер-класи та мітапи, куди запрошували як студентів, так і школярів. Тож ще 3 команди першокурсників та одна команда школярів провели презентацію своїх проєктів з Ludum Dare 53.
На Ludum Dare тема оголошується вночі на суботу, далі на розробку дається 3 дні чи 3 тижні (в залежності від обраного режиму змагання). Приємно було бачити, що і такий інтенсивний режим роботи приніс свої результати. Тема Ludum Dare 53 була Delivery (доставка).
Delivery Drive
Розробники — Назар Деморацький, Анастасія Литвин, Володимир Карчевський
https://ldjam.com/events/ludum-dare/53/delivery-drive
У грі герой займається доставкою пошти. Можна робити це пішки чи на машині. Для зручності гравців зроблено 4 рівні складності — від релаксового, де можна вільно пересуватися містом, до харду, де треба водити машину ну дуже обережно, а на доставку всіх листів є обмежений час.
Стартувала команда на початку джему із абсолютно іншим задумом. Це мала б бути 3D-гра про кролика-пекаря, який доставляє свою випічку у лісі. Але десь на середині часу джему прийшлося кардинально змінити концепт та інструментарій, пересівши з Unity на Godot та змінивши стиль з 3D на 2D піксельарт.
Роботу будували наступним чином: Володимир займався кодом, Назар — дизайном, а Анастасія — менеджментом проєкту та просуванням гри після джему.
На Ludum Dare дуже важливо, щоб ваша гра була помічена, оскільки суддями є самі учасники спільноти, а ігор для оцінки — кілька тисяч.
У результаті гра потрапила у топ-500 ігор Ludum Dare 53 з розкриття теми, що є досить непоганим здобутком.
Kitty Delivery
Розробник — Ігор Євлахович
https://igor-e.itch.io/kitty-delivery
Головний герой цієї гри має знайти загублених кошенят та повернути їх господарям. Кожен рівень має унікальний стиль та атмосферу, а також свої секрети. Ігор подав гру у позаконкурсну категорію Ludum Dare, у якій ігри не оцінюються рейтингами, але відгуки гравців свідчать, що вона принесла їм задоволення.
Ігор тепер має у своєму портфоліо вже три проєкти: по одному з кожного заходу, де наші студенти брали участь.
Space Delivery
Розробники — Джанет Ібе, Андрій Орлов
Ця гра про доставку у галактичних масштабах. Події відбуваються у 3872 році, коли людство розселилося по інших планетах та налагодило комунікаційні зв’язки. Кожен рівень у цьому 2D-платформері уособлює окрему планету, на якій потрібно знайти адресата поштового відправлення.
Команда підготувала усі матеріали, але через оновлення Godot розробники не змогли вчасно зібрати цілісний білд для подання. Але такі історії — одні з найважливіших на джемах. Коли щось іде не так на гейм-джемі, це, звісно, прикро, але це дає хороший тренінг для більш великих проєктів. І для студентів важливо поділитися результатами навіть незарелізених проєктів, щоб отриманий досвід використати у майбутньому.
Skyrim Delivery
Розробники — Микита Шабанов та Микита Майборода
https://ldjam.com/events/ludum-dare/53/skyrim-delivery
На наші мітапи та майстер-класи з розробки ігор у Кропивницькому ми запрошуємо і школярів. Хлопці вирішили тему доставки перенести у світ Скайриму і зробити гру про торговця, який подорожує містами, виконує доручення, винаймає помічників, а згодом може навіть взяти участь у боротьбі за владу.
В подальшому вони планують розвивати проєкт, відійти від ліцензованого IP, замінивши його на аллюзії та інформувати про хід розробки на наступних мітапах.
Результати студентів ЕТІ на Всеукраїнського кубку з програмування
Окрім дев’яти презентацій ігор, на цьому мітапі у ЕТІ ми відзначили успіхи студентів у Всеукраїнському кубку з програмування. Він проходив з листопада 2022 по травень 2023 року і я порадив своїм студентам взяти в ньому участь. Тури кубку відбувалися раз на два тижні по неділях, а по понеділках в інституті на заняттях наукового гуртка ми проводили розбір задач. Всього було зіграно 8 турів.
Серед 150 команд, що змагалися у другому дівізіоні Кубку в Україні, п’ять було з нашого інституту.
Найкращий результат
31 місце зі 150, показала команда Thunders у складі студентів першого курсу: Володимир Карчевський, Вікторія Давиденко та Катерина Давиденко.
Вже знайомі вам першокурсниці Анастасія Литвин та Джанет Ібе посіли 62 місце зі 150, при чому в них були всі шанси здобути і вище місце, якби брали участь у більшій кількості турів.
Непогані результати показали і ще три команди: першокурсники Дмитро Мітькін, Ігор Євлахович та Ігор Моргун; студенти третього курсу Мар’яна Васильєва та Владислав Рубченко та другокурсники Давид Лапін і Максим Осадчук
Цей мітап та презентації стали гарним завершенням навчального семестру. Ми безмежно вдячні Силам оборони України за те, що маємо можливість навчатися та брати участь у ІТ-заходах. І надалі будемо працювати, щоб розбудовувати студентські проєкти, залучати нових учасників до наших заходів та презентувати Україну у світовому ІТ.
Зокрема, 30 серпня на базі нашого інституту пройде Міжнародна наукова конференція з гейм-джемів та хакатонів. Вона була започаткована у 2016 році у Сан-Франциско, проводилася там щорічно, а цього року пройде вперше в Україні.
Якщо ви хочете вивчати ІТ і вже з першого курсу будувати своє портфоліо, пропоную вам розглянути можливість вступу до нас до Економіко-технологічного інституту імені Роберта Ельворті у Кропивницькому — буду радий поспілкуватися та попрацювати разом!