Відсутність корупції - базовий елемент формування Стратегії доброчесності
Принципи ЕТІ в тренді.
Відсутність корупції - базовий елемент формування Стратегії доброчесності.
13 лютого 2025 року Офіс доброчесності Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК), за підтримки Антикорупційної ініціативи Європейського Союзу в Україні (EUACI), провів стратегічну сесію, присвячену формуванню Стратегії доброчесності у сфері вищої освіти.
До участі в заході залучили керівників закладів освіти, викладачів, представників Міністерства освіти і науки України, студентів та експертів. Від Економіко-технологічного інституту імені Роберта Ельворті у роботі сесії взяли участь: уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції Ольга Щербина та керівник центру моніторингу якості освіти Тетяна Жолонко.
Мета заходу полягала у визначенні концептуальних засад доброчесності для вищої освіти та розробці практичних механізмів її впровадження. Серед пріоритетів було виділено:
- створення ефективної системи запобігання корупції;
- запобігання плагіату, маніпуляціям з оцінками, списуванню;
- формування етичної культури серед студентів, викладачів і батьків;
- створення рекомендацій для освітніх інституцій та органів управління.
Учасників заходу поділили на ініціативні команди, до яких увійшли представники закладів вищої освіти з різних регіонів України, а також фахівці Міністерства освіти і науки України. Кожна група фокусувалася на вирішенні конкретних завдань:
- Розробка навчальних матеріалів: визначення необхідних посібників, курсів, підручників для виховання доброчесності.
- Залучення агентів змін: механізми підтримки локальних ініціатив та забезпечення доступності ресурсів про доброчесність.
- Оцінка ефективності: інструменти моніторингу результатів антикорупційних проєктів у освіті.
Під час дискусій підкреслювалося, що доброчесність є фундаментом для формування соціально відповідального суспільства, зміцнення довіри до освітніх інституцій та забезпечення справедливого доступу до якісної освіти.
Як зазначили учасники, інтеграція принципів доброчесності в освіту є не лише етичним стандартом, але й необхідною умовою демократичного розвитку держави. Тому ключовим аспектом сесії став діалог між усіма зацікавленими сторонами, що дозволило перетворити теоретичні наробки на конкретні інструменти системних змін.