У нинішніх умовах грамотність населення є важливою ознакою сучасного суспільства й багато в чому визначає якість життя його громадян, забезпечуючи їм доступ до якісніших освіти, роботи, послуг. Це повною мірою стосується й фінансової грамотності та фінансової культури, адже фінансові відносини стали невід’ємним атрибутом сучасного життя.
9 лютого 2022 року в Економіко-технологічному інституті імені Роберта Ельворті за узгодженим планом проведення практичних семінарів (тренінгів) на 2021-2022 навчальний рік з викладачами 9-11 класів шкіл міста Кропивницького відбулася дискусія на тему: «Фінансова грамотність. Як себе захистити?». Проводила семінар к.е.н., доцент кафедри фінансів та бухгалтерського обліку Ткаченко Ірина Петрівна.
Враховуючи те, що фінансова грамотність – одна з десяти ключових компетентностей, на розвиток яких орієнтується Нова українська школа, актуальність проведеної дискусії важко переоцінити.
В межах дискусії обговорювалися питання необхідності впровадження шкільної фінансової освіти, її мету та очікувані результати.
Одним з п’яти визначених рішень-пріоритетів Стратегії фінансової грамотності НБУ визначена необхідність сфокусуватися на молоді віком від 10 до 24 років. Це агенти змін, які навчать своїх друзів, батьків фінансовим знанням та навичкам. І саме ця аудиторія є цільовою для формування фінансових знань, фінансової поведінки та ставлень до фінансових питань. Тим більше, що 79% українців уважають, що дітей мають навчати розпоряджатися своїми грошима в школі.
Підсумком дискусії учасники визначили тезу: «Формування вміння прийняття ефективних фінансових рішень – результат, який базується на досвіді та знаннях, які формують фінансову компетентність як чинник фінансової стабільності, незалежності та безпеки».